CİRİT OYUNU (Uyarlanmış Gereç - Plastik Roket) (11–12)
Malzeme:
4 adet flama direği, 6 adet koni, 2 adet Plastik Roket (250-300g) 1 ölçme gereci (Bkz Şekil)
Kurallar:
5 x 3 ölçüsünde bir hız alma alanı bitiminden itibaren 10m genişliğinde, 30m uzunluğunda bir ölçüm alanı çizilir. Ölçüm alanının gerisinde yine 10m genişliğinde ve 5m derinliğinde ek bir bölme işaretlenir.
Atlet, Roketini ölçüm alanına doğru atabildiği kadar uzağa atar. Roket ek alanın içine düştüğü takdirde 30 metrelik atma mesafesine 10m ilâve edilir. Her yarışmacının 3 deneme hakkı vardır. Bunların tümü kayda geçer.
Değerlendirme:
Bir takımın yarışmacılarının tamamının performanslar toplanır ve sonuç takım skoru olarak kayda geçer.
Gerekli Personel:
Bir Yardımcı gerekir. Bu kişi:
* Kurallara uygunluğu gözetleyecek,
* Dereceleri kayda geçirecektir.
DİSKÇİLİK OYUNU (Uyarlanmış Gereç)
(11 – 12)
Malzeme:
4 adet flama direği, 7 adet koni, 1 ölçme gereci ( Bk Şekil... )
Kurallar:
3 x 3 ölçüsünde bir atma alanı bitiminden itibaren 10 m genişliğinde, 30m uzunluğunda bir ölçüm alanı çizilir. Ölçüm alanının gerisinde yine 10 metre genişliğinde ve 5 m derinliğinde ek bir bölme işaretlenir.
Atlet, dönme hareketi yaparak diskini ölçüm alanına doğru atabildiği kadar uzağa atar. Disk ek alanın içine düştüğü takdirde 30 metrelik atma mesafesine 10m ilâve edilir.
Yöneticiden işaret almadan atmak kesinlikle yasaktır.
Her yarışmacının 2 deneme hakkı vardır. Bunların tümü ölçülür ve kayda geçer. Her atış, atma noktasına göre 90 derecelik bir açıdan ölçülür.
Güvenlik önlemleri:
Dönerek atmalar süresince güvenlik önemli bir sorun olduğundan atış alanında görevli yardımcılardan başka kimse bulunmamalıdır.
Gerekli Personel:
Takım başına iki Yardımcı gerekecektir. Bunlar:
* Kurallara uygunluğu sağlayacak ve kontrol edecekler,
* Atma mesafesini ölçecekler (atma çizgisine 90 derecelik açı ile),
*Atma gerecini atma yerine iade edecekler,
* Skorları kayıt edeceklerdir.
HEDEFLEMECE OYUNU (Atma alıştırması) (7–8) (9–10)
Malzeme
İstasyon başına 1 hedef levhası (minder veya büyükçe bir çember olabilir) 1 adet atma gereci (top veya cirit stilinde atmaya uygun herhangi bir gereç-roket)
Kurallar
2,50m yüksekliğinde bir lastik bant ve gerisinde 3metre genişliğinde bir alan gerekmekte. Buradan itibaren yere şerit veya tebeşirle 5metre, 6metre, 7metre ve 8metre uzaklıkta çizgiler çizilir. Yarışmacılar atışlarını bu çizgilerin arkasından yapacaklardır.
Her yarışmacı atış yapacağı çizgiyi kendi seçer. Puanlar, başarılı atışın yapıldığı çizginin uzaklığına göre artar veya azalır. Aracı hedef alana veya sınır çizgisine düşürmek başarı sayılır.
Değerlendirme
5m'lik çizgiden başarılı bir atış = 2 puan; 6m'lik çizgiden = 3 puan; 7m'lik çizgiden = 4 puan; 8m'lik çizgiden = 5 puan). Araç engeli aşıp alana isabet etmediği takdirde 1 puan verilir.
Gerekli Personel
Her takım için bir kişi aşağıdaki görevleri yapacaktır.
-
Oyunun kurallara uygunluğunu kontrol etmek (yükseklik, uzaklıklar ve atış)
-
Atma gerecinin atma çizgisine dönmesini sağlamak.
-
Sonuçları kaydetmek
ROKET OYUNU
(Cirit Alıştırması) (7–8) (9–10) (11–12)
Malzeme
Her istasyon için 1 adet köpükten (veya plastikten) yapılmış cirit (1. ve 2. yaş grupları) 1 adet hafif cirit veya cirit görevi yapabilecek herhangi başka bir gereç (3. yaş grubu) kullanılır. Atış çizgisine dikey bir hat üzerinde 5 metre mesafeden şerit veya tebeşirle 25'er santim aralıklarla işaretler çiziniz.
Kurallar
Sporcu atma aracını en az 5 metrelik bir mesafeden ve kısa bir hız alma koşusundan sonra atış alanına doğru atar. Her yarışmacının iki deneme hakkı vardır En iyi denemenin sonucu değerlendirilir.
Değerlendirme
Atışlar atış çizgisine 90 derece açı ile ölçülür. Sporcularının attığı mesafelerin toplamı, Takımın sırasını belirler. En yüksek toplamı elde eden takım birinci olur.
Gerekli Personel
Her takım için bir kişi aşağıdaki görevleri yapacaktır.
-
Oyunun kurallara uygunluğunu kontrol etmek
-
Atış uzunluğunu ölçmek
-
Atma gerecinin atma çizgisine dönmesini sağlamak.
-
Sonuçları kaydetmek
ÇÖKMECE TOP OYUNU
(Atma Alıştırması) (7–8) (9–10) (11–12)
Malzeme
1 adet 1kg'lık sağlık topu, 1 adet metre, renkli şerit veya tebeşir tozu.
Kurallar
Yarışmacı 50cm yüksekliğindeki bir minderin veya aynı yükseklikte herhangi başka bir gereç önünde diz çöker. Topu iki eliyle kavrayarak hafifçe arkaya doğru yaylanır ve topu olabildiğince uzağa fırlatır. Atıştan sonra yarışmacı önündeki yumuşak zemine hafifçe düşerek yaslanacaktır.
Değerlendirme
Mesafeler, atış çizgisine dikey bir hat üzerinden 25'er cm aralarla ölçülür. Araç iki işaret arasına düştüğü takdirde daha iyi olan mesafe geçerlidir. Her yarışmacının iki atış hakkı vardır. En iyi atış değerlendirmeye alınır. Yarışmacıların kaydettikleri mesafelerin toplamı Takım sıralamasını belirler. En yüksek toplamı elde eden takım birinci olur ve katılan takım sayısı kadar puan alır.
Gerekli Personel
İki kişi gerekir ve görevleri aşağıdaki gibidir:
-
Oyunun kurallara uygunluğunu kontrol etmek,
-
Atış uzunluğunu ölçmek,
-
Atma gerecinin atma çizgisine dönmesini sağlamak,
-
Sonuçları kaydetmek.
KÖREBE TOP OYUNU
(Atma Alıştırması) (9-10)
(11-12)
Malzeme
İstasyon başına 1 adet 2kg'lık sağlık topu, 1 adet metre
Kurallar
Yarışmacı sırtı atış alanına dönük, ayakta ve bacaklar bitişik olarak durur. 2kg'lık sağlık topunu iki eliyle kavrayarak önde tutar. Daha sonra çöker (kasların gerilmesi sağlanır), ardından hızla bacaklarını ve kollarını gererek topu başının üzerinden geriye doğru, olabildiğince uzağa fırlatır. Atışını yaptıktan sonra sporcu geriye adım atarak arkasındaki çizginin gerisine geçer.
Ölçümler atış çizgisine dikey bir hat üzerinden 90 derecelik açı ile ve 25cm'lik aralıklarla yapılır. Her yarışmacının iki atış hakkı vardır. En iyi atış değerlendirmeye alınır. Sporcuların atışlarına göre en yüksek mesafe toplamına ulaşan takım birinci olur. Kendisine, yarışa katılan takım sayısı kadar puan verilir.
Gerekli Personel
İki kişi gerekecektir. Bunların görevleri aşağıdaki gibidir:
-
Oyunun kurallara uygunluğunu kontrol etmek
-
Atış uzunluğunu ölçmek
-
Atma gerecinin atma çizgisine dönmesini sağlamak.
-
Sonuçları kaydetmek
FIRILDAK OYUNU (Disk Alıştırması) (9–10) (10–11) (11–12)
Malzeme
Futbol kalesinin ön direkleri veya benzeri bir yapının gerisindeki alan, üst direkten şeritler sarkıtarak sol, orta ve sağ olmak üzere 3 eşit bölgeye bölünür (veya duvara çizgi çizerek). Alanın 5metre önünde atış çizgisi çizilir. Yarışmacı bu çizginin ortasında ayakta durarak top veya benzeri başka bir aracı alana doğru fırlatır. Bu sırada sporcunun kolu düz tutulacaktır (hareket disk atışına veya tenis raketiyle topa forhand vuruş şekline benzer).
Her yarışmacı topu atışı yapan kolunun tarafındaki bölmeye atmaya gayret edecektir. Sağ kolla atanlar sağ bölmeye, sol kolla atanlar ise sol bölmeyi hedefleyeceklerdir.
Değerlendirme
Her yarışmacının iki atış hakkı vardır. Kendileri için doğru bölmeye atan sporcuya 3 puan, orta bölmeye isabet ettirene 2 puan, ters bölmeye atanlara 1 puan verilir. Araç Bölge sınırlarına dokunduğu takdirde puan verilmez. Her iki hakkında gerecini bu Bölgelerin dışına düşüren yarışmacıya ek bir atış hakkı verilir. Takımdaki yarışmacıların elde ettikleri puanların toplamı Takım puanını oluşturur. En fazla Puan toplayan takım birinci olur ve katılan Takım sayısı kadar puan alır. Diğer takımlar aldıkları puanlara göre sıralanırlar.
Gerekli Personel
İki kişi gerekecektir. Bunların görevleri aşağıdaki gibidir:
-
Oyunun kurallara uygunluğunu kontrol etmek
-
Atma gerecinin atma çizgisine dönmesini sağlamak.
-
Sonuçları kaydetmek
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder