KANGURU OYUNU (9–10 ve 11–12 Yaş)
Kullanılan Malzemeler
Kulvar başına iki paspas veya halı parçası (60 cm–60 cm ölçülerinde), 4 adet engel (50cm yükseklikte), 2 adet ucu flamalı slalom çubuğu, 1 adet stafet görevi yapacak hafif çubuk, 1 kronometre.
Kurallar
Renkli şeritlerle, yarışacak takım sayısının iki katı kadar 40 m boyunda kulvarlar çiziniz. Her iki uca birer flamalı slalom çubuğu yerleştirin. Her takıma iki kulvar ayırınız. Birine engelleri 6 metre aralıkla yerleştirin. Takımların bir yarısını, kulvarların bir ucuna, diğer yarısını öteki ucuna sıralayın. Takım yarışmacılarının sayısını eşit tutun.
Çıkış işareti verilince paspasın üzerindeki birinci yarışmacı hızla 40m düz koşar ve flamalı slalom çubuğunun etrafından dönerek bayrağı ikinci yarışmacıya verir. Paspasın üzerinde bekleyen ikinci yarışmacı, elini önünde duran flamalı slalom çubuğunun arkasından uzatarak stafeti alır. Hemen önündeki engel bölümünü koşar ve bayrağı üçüncü koşucuya getirir. Üçüncü yarışmacı aynı birinci yarışmacı gibi 40 m düz koşarak bayrağı dördüncü yarışmacıya teslim eder. O da 40 m engelli koşar ve yarışma, tüm koşucuların birer düz ve birer engelli parkur koşmalarından sonra biter.
Not: Stafet sol elle taşınır ve bir sonraki koşucunun yine sol eline verilir.
Değerlendirme
Yarışmayı en kısa sürede bitiren takım birinci olur. Kendisine, yarışmaya katılan takım sayısına eşit bir puan verilir. Diğer takımlar, sıralarına göre önlerindeki takımdan 1'er puan eksiğini alırlar.
Gerekli Personel
İki kişidir. Bunların görevleri şunlardır:
- Yarışmayı yönlendirmek,
- Düzeni gözetlemek,
- Zaman tutmak ve cetvele kaydetmek,
- Çocuklara çıkış ve bayrak değişimi sırasında yardımcı olmak.
YENGEÇ OYUNU (11–12 Yaş)
Malzeme
Kulvar başına iki paspas veya halı parçası (60 cm–60 cm ölçülerinde), 2 adet engel (50 cm yükseklikte), 3 adet ucu flamalı slalom çubuğu, 1 adet stafet görevi yapacak hafif çubuk, 1 kronometre.
Kurallar
Renkli şeritlerle, yarışacak takım sayısının iki katı kadar 40 m boyunda kulvarlar çiziniz. Birine flamalı slalom çubukları ve engelleri, bir slalom çubuğu bir engel olacak şekilde eşit aralıklarla yerleştirin. Her takıma iki kulvar ayırınız. Takımların bir yarısını kulvarların bir ucuna, diğer yarısını öteki ucuna sıralayın. Takım yarışmacılarının sayısını eşit tutunuz.
Çıkış işareti verilince paspasın üzerindeki birinci yarışmacı hızla 40m düz koşar ve flamalı slalom çubuğunun etrafından dönerek bayrağı ikinci yarışmacıya verir. Paspasın üzerinde bekleyen ikinci yarışmacı, elini önünde duran flamalı slalom çubuğunun arkasından uzatarak stafeti alır. İkinci yarışmacı bu kez slalomların etrafından dolaşıp engelleri aşarak bayrağı üçüncü koşucuya geçirir. Üçüncü yarışmacı aynı şekilde 40m düz koşarak bayrağı dördüncü koşucuya teslim eder. O da 40m slalom / engelli koşar ve yarışma tüm yarışmacıların her iki tür koşuyu tamamladıklarında sona erer.
Not: Stafet sol elle taşınır ve bir sonraki koşucunun yine sol eline verilir.
Değerlendirme
Yarışı en kısa sürede bitiren takım birinci olur. Kendisine, katılımcı takım sayısına eşit bir puan verilir. Diğer takımlar, sıralarına göre önlerindeki takımdan 1'er puan eksiğini alırlar.
Gerekli Personel
İki kişi. Bunların görevleri şunlardır:
- Yarışmayı yönlendirmek,
- Düzeni gözetlemek,
- Zaman tutmak ve cetvele kaydetmek,
- Çocuklara çıkış ve bayrak değişimi sırasında yardımcı olmak.
-
FORMULA - I OYUNU (7–8) (9–10) (11–12)
Malzeme
Kulvar başına dört paspas veya halı parçası (60cm–60cm ölçülerinde), 12 engel (50cm), 12 slalom çubuğu, 20 işaret konisi veya renkli şerit; takım başına bir hafif stafet ve 1 kronometre.
Kurallar
Formula–1, Takımları oluşturan sporcuların tüm yeteneklerini geliştirmeyi amaçlayan bir oyundur. Aynı anda altı takım birden yarıştırılabilir. 80metre boyunda, dört bölüme ayrılmış bir parkurda yapılır. Bunlar sırasıyla Takla atma, sürat, slalom ve engel bölümleridir.
Formula–1 bir takım yarışıdır ve takımların tüm yarışmacılarının buna katılmaları gerekmektedir.
Değerlendirme
Yarışmayı en kısa sürede bitiren takım birinci olur. Kendisine katılan takım sayısı kadar puan verilir.
Gerekli Personel
- Engel, slalom ve sprint bölümlerinde görev yapacak 2 yardımcı
- Bir starter ile varış noktasında zaman tutacak bir görevli
- Sonuçları cetvele kaydedecek bir görevli
KOŞ-KOŞ OYUNU (7-8) (9-10) (11-12)
Malzeme
6 koni (flama, işaret levhası), bir kronometre, bir düdük ve her yarışmacı başına 20 renkli kart veya plastik jeton. Olanak varsa uzun tarafı 50m, kısa tarafı 25m (toplam 100m) olan bir dörtgen alan yaratınız.
Kurallar
Her yarışmacıya bu parkur üzerinde 8 dakikalık bir koşu süresi tanınır. Yarışmacı her bir turu bitirdiğinde, takımı bir kart kazanır. Koşu süresinin son dakikasına girildiğinde, bir dakika süre kaldığı duyurulur. Bu yarışmada takımlar 1'den fazla sporcudan oluşabilir.
Değerlendirme
Süre sonunda en çok kart toplamış olan takım birinci olur ve takım sayısı kadar puan kazanır.
Gerekli Personel
- Yarışmanın düzenini sağlayacak bir görevli
- Kartları toplayıp, yarışma sonunda sayacak görevli
- 1 Çıkış görevlisi, 1 kronometre görevlisi. Bu görevli aynı zamanda sporculara son dakikayı düdükle bildirecektir.
-
SÜRAT MERDİVENİ OYUNU (8–9) (9–10)
Malzeme
Kulvar başına 2 adet koni, basamak araları 50cm olan 1 adet sürat merdiveni.
Kurallar
2 koniyi 9,50 metre ara ile dikiniz. Her iki koni ile merdiven arasında 2,50 metre mesafe bırakın. Yarışmacı, ayakucu birinci koninin hizasındaki çıkış çizgisinde, ayakta çıkış pozisyonunda bekler. Çıkış komutu verilince koşarak, ikinci koniye eliyle dokunup, yine koşarak aynı yolla birinci koniye döner. Sporcu birinci koniye dokununca kronometre durdurulur. Bir yarışmacı, koşu sırasında adımını merdivenin dışına basarsa veya basamaklardan birini atlarsa, görevli gözlemci, o yarışmacının kulvarında koşu yönündeki koniyi 1metre ileri alacaktır. Böylece yarışmacı daha uzun bir mesafe koşmak zorunda bırakılarak cezalandırılmış olacaktır. İki hata için mesafe 2 metreye ve her hata için 1 metre artacak.
Değerlendirme
Parkurun tamamlandığı süre göz önüne alınır. En iyi denemenin sonucu geçerlidir. Takım sporcularının toplam puanları en yüksek olan Takım birinci olur.
Gerekli Personel
Her Takım için bir görevli gerekir. Sorumlulukları şöyledir:
- Çıkış işaretini vermek
- Yarışın düzenini sağlamak
- Kronometre tutmak
- Sonuçları kaydetmek
ÇENGELLİ SPRİNT / ENGEL BAYRAK YARIŞMASI (11 -12)
Malzeme:
Kulvar başına 2 adet 50cm yüksekliğinde engel, 2 adet işaret konisi, 2 adet flama direği
Kurallar:
Her takım için 40m uzunluğunda iki kulvar. Birinde 10m uzunluğunda işaretlenmiş bir Bayrak değiştirme alanı bulunacak, diğerinde 17,5m ara ile yerleştirilmiş iki engel bulunacaktır. Takımlar değiştirme alanında hazırlanırlar. Komut verildiğinde birinci yarışmacı elinde halkayı tutarak ilk flama direği yönünde koşar, etrafından dönüp engelleri aşar ve ikinci flamanın arkasından döndükten sonra değiştirme alanına ulaşır. Burada beklemekte olan ikinci yarışmacıya halkayı verir. İkinci yarışmayı aynı şekilde koşusunu tamamlayıp üçüncü takım arkadaşına halkayı verir. Takımların tüm yarışmacıları koştuktan sonra yarışma biter.
Bayrağı alacak koşucu, değiştirme alanı içinde koşu yönünde hareketlenebilir.
Kronometre kullanılıyorsa, birinci koşucu çıkış noktasından çıktığı an çalıştırılır ve son koşucu varış çizgisine yani değiştirme alanı girişine vardığında durdurulur.
Değerlendirme:
Bitiriş sırasına göre, veya kronometre tutuluyorsa en iyi zamana göre sıralama yapılır.
Gereken Personel:
Takım başına 1 görevli: Yarışın kurallara uygunluğunu denetleyecek. Gerekiyorsa Kronometreyi tutacak, Skoru saptayacak ve kayda geçecek
ÇENGELLİ SPRİNT / BAYRAK YARIŞMASI (11- 12)
Malzeme:
Kulvar başına 2 adet işaret konisi; 2 adet flama direği
Kurallar:
Takım başına 40 m uzunluğunda iki kulvar, birinde 10 m uzunluğundaki değiştirme alanı bulunur, diğerinde düz koşu alanı bulunur.
Takımlar değiştirme alanında hazırlanırlar. Komut verildiğinde birinci yarışmacı elinde halkayı tutarak ilk flama direği yönünde koşar, etrafından dönüp koşusunu düz devam ettirir, ikinci flamanın arkasından da döndükten sonra değiştirme alanına ulaşır.
Burada beklemekte olan ikinci yarışmacıya halkayı verir. İkinci yarışmayı aynı şekilde koşusunu tamamlayıp üçüncü takım arkadaşına halkayı verir. Takımların tüm yarışmacıları koştuktan sonra yarışma biter.
Bayrağı devir alacak koşucu, değiştirme alanı içinde koşu yönünde hareketlenebilir. Kronometre kullanılıyorsa, birinci koşucu çıkış noktasından çıktığı an çalıştırılır ve son koşucu varış çizgisine yani değiştirme alanı girişine vardığında durdurulur.
Değerlendirme:
Bitiriş sırasına göre veya kronometre tutuluyorsa en iyi zamana göre sıralama yapılır
Gereken Personel:
Takım başına 1 görevli: Yarışın kurallara uygunluğunu denetleyecek. Gerekiyorsa Kronometreyi tutacak, Skoru saptayacak ve kayda geçecek
ENGELLİ KOŞU (11 – 12)
Malzeme:
Kulvar başına 50cm yüksekliğinde 4 adet engel, kulvar başlangıcını ve sonunu işaret etmek için 2 adet flama direği
Kurallar:
Her 40m'lik kulvara aralarda 6,5m mesafe bırakarak 4'er adet 50cm yüksekliğinde engel yerleştirilir. İlk engele mesafe 10m, son engelden bitiş 10,5m
olacak.
Kurallar:
Bu Yarışma ikili grup yarışması halinde ve iki kulvarlı olarak düzenlenir.
Yarışmacılar "Yerlerinize" komutunu alınca Çıkış çizgisinin arkasında ayakta yerlerini alırlar. "Çık" komutu verildiğinde iki rakip birbirine karşı yarışır.
Değerlendirme:
Takımların aldıkları sonuçlar (zaman tutulmuş ise bunların toplamı) hesaplanır. Kazanan belirdikten sonra diğer takımların yeri skora göre sıralanır.
Gerekli Personel:
Bir Start Hakemi, her kulvar için bir saat hakemi. Saat hakemleri aynı zamanda sonuçları kayda alıcaklardır.
1000M DAYANIKLILIK KOŞUSU (11 – 12)
Kısa Tarif:
Takım halinde (yaklaşık) 1000m koşu
Malzeme:
4 adet flama direği, yeteri kadar işaret konisi
Yaklaşık 200m'lik koşu parkuru yukarıdaki gibi hazırlanır.
Kurallar:
Her ekip belirlenmiş bir çıkış noktasından çıkarak yaklaşık 200m uzunluğunda bir parkuru 5 kere dönecektir. Tüm yarışmacıların zamanları tutulur. Yarışlar tam karşı karşıya düşen iki çıkış noktasından itibaren ve her birinde en çok iki ekip bulunduracak şekilde düzenlenir
Değerlendirme:
Bireysel performansların toplamı Takımın skorunu oluşturur.
Gerekli Personel:
Takım başına 2 Yardımcıya ihtiyaç duyulacaktır. Parkurda aynı zamanda 4 takımdan fazlası. Ancak bu sayı da diğer sektörlerdeki yardımcılardan ve belki Takım sorumlularından takviye yapmayı gerektirebilir.
KAPI KAPANDI (9–10)
Kısa tarif:
İşaretlenmiş kısa bir alanda kontrollü süratle yapılan uzun koşu
Malzeme:
6 adet flamalı direk, 1 adet renkli şerit (kapı için)
Kurallar:
Flamaları
20m de bir, daire şeklinde yerleştirmek suretiyle yaklaşık 100m'lik bir daire çizilir. Her yarışmacı Parkur üzerinde olabildiğince çok sayıda tur koşacaktır. Turların her biri bir öncekinden daha süratli bir tempo ile koşulacak. Her tamamlanmış tur bir puan getirir.
Koşucuların tamamladıkları turların toplamı skorlarını belirler.
Değerlendirme:
Bireysel sonuçların toplamı takım skorunu oluşturur.
Gerekli Personel:
Bu faaliyet için takım başına 4 yardımcıya ihtiyaç vardır. Bunlardan biri "kapı"dan ve "koşu tablosunu izlemekten" sorumlu olacak, diğerleri koşucuların duraklamalarını kaydedecek ve puanları fişlere yazacaklardır.
Kullanma Kılavuzu:
Koşu tablosu oluşturulur. Bu tabloda gösterilen geçiş zamanlarında kapı 5 saniye süre ile açılır.
Tempo cetveli
Sürat Km/saat | 100m Tempo Zamanı |
8km/saat | 45" |
9km/saat | 40" |
10km/saat | 36" |
11km/saat | 33" |
12km/saat | 30" |
13km/saat | 27" |
14km/saat | 25" |
15km/saat | 23" |
16km/saat | 22" |
17km/saat | 21" |
18km/saat | 20" |
19km/saat | 19" |
20km/saat | 18" |
Not:
Koşu Tabloları 10 ila 19km/saate göre verilmiş örneklerdir.
100m zamanları çalışmayı kolaylaştırmak için bütünlenmiştir.
Atletler, her ayrı tempoda ikişer tur döneceklerdir. Yarış sonu hızlanması bu kuralın dışında tutulur.
Eğitimci, öğrencilerin seviyesine göre, sürat planına uygun bir koşu formülü seçmeli. Puanlar tur sayısına göre verilir. 1 tur = 1 Puan olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder